Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Sezon turystyczny w Technikum im. J. Piłsudskiego rozpoczęty!

2024-05-07 14:52

Tuż przed majówką uczniowie klasy 3 IT udali się w Góry Świętokrzyskie.

Tak wyprawę zrelacjonował jeden z uczestników:

„29 kwietnia 2024 r. rozpoczęliśmy trasę turystyczną w Świętej Katarzynie. Wraz z przewodnikiem na chwilę zatrzymaliśmy się w klasztorze bernardynek i kościele św. Katarzyny, następnie udaliśmy się do kapliczki Janikowskich zwanej kapliczką Żeromskiego, a potem podążyliśmy szlakiem turystycznym aby zdobyć najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich, czyli Łysicę.

Na terenie Parku Świętokrzyskiego zatrzymaliśmy się przy źródełku Świętego Franciszka.

Po zdobyciu Łysicy, udaliśmy się do Nowej Słupi, gdzie rozpoczęliśmy drugą trasę znajdującą się na terenie parku. Od pomnika Świętego Emeryka Drogą Królewską wyruszyliśmy na Święty Krzyż zwany również Łysą Górą. O historii kościoła i Klasztoru Misjonarzy Oblatów na Świętym Krzyżu opowiedział nam pan Rafał Kliś - nasz przewodnik, towarzyszący nam przez cały dzień. Zwiedziliśmy Muzeum Misyjne, a potem ochotnicy weszli na wieżę kościelną, skąd mogliśmy podziwiać piękną panoramę okolicy. Punktem końcowym w Parku Świętokrzyskim było wejście na platformę widokową na Łysej Górze. Obejrzeliśmy tu górny fragment gołoborza.

Trasę z przewodnikiem zakończyliśmy w Szklanej Hucie. Dla wytrwałych i bardziej aktywnych dzień jeszcze się nie zakończył ;) Wieczorem, po obiadokolacji, odbyły się rozgrywki sportowe na hali sportowej MOSiR w Kielcach.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy w Kielcach; podjechaliśmy do Rezerwatu przyrody Kadzielnia, w którym znajduje się największe skupisko jaskiń na Kielecczyźnie. Niemałą atrakcją było przejście przez kilka niedużych jaskiń znajdujących się na tym terenie. Po spacerze na terenie rezerwatu, pojechaliśmy obejrzeć rynek miasta, a następnie udaliśmy się do Chęcin. Tam w dwóch grupach zwiedziliśmy Jaskinię Raj - jedną z najładniejszych krasowych jaskiń w Polsce.

W czasie letnim dni są zdecydowanie dłuższe, zatem na zakończenie wycieczki  mogliśmy pozwolić sobie na jeszcze jedną atrakcję w tym rejonie, a mianowicie zwiedzanie zamku w Chęcinach. Po zamku oprowadził nas przewodnik przybliżając nam historię budowli oraz okolicznego terenu. Podczas naszej wizyty było zbyt wcześnie, aby spotkać się z Białą Damą - kto wie, może następnym razem… :)”.

Opiekunami wycieczki były pani Dorota Pamuła oraz pani Anna Zielińska- Gunia. W wycieczce uczestniczyli uczniowie klasy 3 IT oraz jeden z uczniów z klasy 3 AT.