Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Sukces młodych ekonomistów ZSP NR 1 w Brzesku w Międzynarodowym Konkursie ONISEP

2014-06-04 09:44
Sukces młodych ekonomistów ZSP NR 1 w Brzesku w Międzynarodowym Konkursie ONISEP

Uczniowie klasy 2AT Magdalena Makówka, Magdalena Mazgaj, Jagoda Musiał, Jakub Podgórski, Weronika Sadłowska, Mikołaj Stolarz, Katarzyna Tybon, Jan Wolsza, Karolina Zgraja, Joanna Żabska oraz uczeń klasy 2IT Daniel Klecki wraz z opiekunami panią  Anną Smytry-Kamińską i panią Renatą Beretą wzięli udział w Międzynarodowym Konkursie organizowanym przez francuską instytucję ONISEP (Office national d'information sur les enseignements et les professions w języku polskim Krajowe Biuro Informacji o Kształceniu i Zawodach).
Temat konkursu: „Na podstawie konkretnego przypadku i spotkań z przedsiębiorstwem, przygotować dokument cyfrowy ukazujący sposób, w jaki małe/średnie przedsiębiorstwo rozwija produkt lub usługę, biorąc pod uwagę wcześniejsze badanie rynku i konkurencji. Dokument ma ukazać wymiar ekonomiczny, kulturalny, ludzki i społeczny docelowego rynku”
W dniu 23 maja ogłoszono wyniki konkursu. Uczniowie Technikum uzyskali 2 miejsce obok szkół z Rumunii i Portugalii. Nagrodą w konkursie dla uczniów z tych szkół jest 5-ciodniowy pobyt w Paryżu na koszt organizatora w terminie od 15 do 19 czerwca 2014r. Nastąpi wtedy również wręczenie nagród AVENIR metiers Europe  (przyszłość zawodów – Europa) w trakcie targów Planete PME. Podczas wyjazdu do Paryża uczniowie będą mogli oprócz zwiedzania zabytków wykorzystać w praktyce swoje umiejętności z zakresu języka francuskiego.
Praca przygotowana przez uczniów miała pokazać, że koncepcja, produkcja i komercjalizacja (marketing) produktu lub usługi nie ograniczają się do procesu technicznego/technologicznego. Powinna zawierać elementy ekonomiczne, historyczne, społeczne i kulturalne. Mogła przedstawiać  produkt już istniejący na rynku, jak i rozwój produktu wchodzącego na rynek, w bezpośredniej relacji z miejscowym przedsiębiorstwem/miejscową firmą. Praca miała być przedstawiona w formie cyfrowej: blog, strona internetowa, pokaz slajdów. Językiem uprzywilejowanym, w którym pracę należało przygotować był język francuski.
Ocena prac odbywała się na poziomie czterech kryteriów (każdy stanowił 25% oceny)
1. Wybór przedsiębiorstwa zrozumienie projektu przedsiębiorstwa i jego środowiska (konkurencja)
2. Metody zbierania informacji, analiza i rzeczowość informacji
3. Mobilizacja wiedzy: podejście interdyscyplinarne
4. Jakość nośnika: struktura, ergonomia, ekspresja, interaktywność, kreatywność, wykorzystanie różnych mediów
Termin przesyłania prac został wyznaczony na  dzień 19.05. 2014r
Uczniowie wraz  z  opiekunami  wybrali przedsiębiorstwo  Kopalnię  Soli  w  Bochni sp. z o.o., które spełniało kryterium wymienione w regulaminie, a mianowicie średnie przedsiębiorstwo  zatrudniające do 250 osób  oraz  obroty do  50 milionów  euro  rocznie.