
Uczniowie klasy 2AT Magdalena Makówka, Magdalena Mazgaj, Jagoda Musiał, Jakub Podgórski, Weronika Sadłowska, Mikołaj Stolarz, Katarzyna Tybon, Jan Wolsza, Karolina Zgraja, Joanna Żabska oraz uczeń klasy 2IT Daniel Klecki wraz z opiekunami panią Anną Smytry-Kamińską i panią Renatą Beretą wzięli udział w Międzynarodowym Konkursie organizowanym przez francuską instytucję ONISEP (Office national d'information sur les enseignements et les professions w języku polskim Krajowe Biuro Informacji o Kształceniu i Zawodach).
Temat konkursu: „Na podstawie konkretnego przypadku i spotkań z przedsiębiorstwem, przygotować dokument cyfrowy ukazujący sposób, w jaki małe/średnie przedsiębiorstwo rozwija produkt lub usługę, biorąc pod uwagę wcześniejsze badanie rynku i konkurencji. Dokument ma ukazać wymiar ekonomiczny, kulturalny, ludzki i społeczny docelowego rynku”
W dniu 23 maja ogłoszono wyniki konkursu. Uczniowie Technikum uzyskali 2 miejsce obok szkół z Rumunii i Portugalii. Nagrodą w konkursie dla uczniów z tych szkół jest 5-ciodniowy pobyt w Paryżu na koszt organizatora w terminie od 15 do 19 czerwca 2014r. Nastąpi wtedy również wręczenie nagród AVENIR metiers Europe (przyszłość zawodów – Europa) w trakcie targów Planete PME. Podczas wyjazdu do Paryża uczniowie będą mogli oprócz zwiedzania zabytków wykorzystać w praktyce swoje umiejętności z zakresu języka francuskiego.
Praca przygotowana przez uczniów miała pokazać, że koncepcja, produkcja i komercjalizacja (marketing) produktu lub usługi nie ograniczają się do procesu technicznego/technologicznego. Powinna zawierać elementy ekonomiczne, historyczne, społeczne i kulturalne. Mogła przedstawiać produkt już istniejący na rynku, jak i rozwój produktu wchodzącego na rynek, w bezpośredniej relacji z miejscowym przedsiębiorstwem/miejscową firmą. Praca miała być przedstawiona w formie cyfrowej: blog, strona internetowa, pokaz slajdów. Językiem uprzywilejowanym, w którym pracę należało przygotować był język francuski.
Ocena prac odbywała się na poziomie czterech kryteriów (każdy stanowił 25% oceny)
1. Wybór przedsiębiorstwa zrozumienie projektu przedsiębiorstwa i jego środowiska (konkurencja)
2. Metody zbierania informacji, analiza i rzeczowość informacji
3. Mobilizacja wiedzy: podejście interdyscyplinarne
4. Jakość nośnika: struktura, ergonomia, ekspresja, interaktywność, kreatywność, wykorzystanie różnych mediów
Termin przesyłania prac został wyznaczony na dzień 19.05. 2014r
Uczniowie wraz z opiekunami wybrali przedsiębiorstwo Kopalnię Soli w Bochni sp. z o.o., które spełniało kryterium wymienione w regulaminie, a mianowicie średnie przedsiębiorstwo zatrudniające do 250 osób oraz obroty do 50 milionów euro rocznie.