
W ramach realizacji projektu „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie Brzeskim nauczyciele Publicznego Przedszkola w Tymowej uczestniczyli szkoleniach, warsztatach dotyczących obszarów : „Przedszkole promuje wartość edukacji” oraz „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki”
Efektem uczestnictwa w szkoleniach było:
– wzmocniene roli przedszkola poprzez promowanie w środowisku edukacji przedszkolnej
- rozwinięcie niezbędnych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej.
– poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli
Stale czuwamy nad tym aby placówka nasza była otwarta na potrzeby , wymagania i oczekiwania dzieci , rodziców i środowiska przy jednoczesnej ich współpracy. Staramy się , aby w naszym przedszkolu rodzice byli równorzędnymi partnerami w kierowaniu procesem wychowawczym dziecka.
Ścisła współpraca z najbliższymi naszych wychowanków jest dla nas bardzo ważna
- celem jej jest dążenie do stworzenia przyjaznego środowiska wychowawczego .
Umacniamy więź rodzinną poprzez organizowanie spotkań, uroczystości przedszkolnych wspólnych wycieczek i pikników rodzinnych.
Dążymy do tego aby nasze przedszkole stworzyło każdemu dziecku najlepsze warunki do rozwoju i wyposażyło je w najlepszy kapitał na przyszłość, jakim jest
samoakceptacja,wiara we własne możliwości, aktywność, twórczość, zdobyte w niekonwencjonalny sposób wiadomości i umiejętności. Stale czuwamy nad jakością naszej placówki. Pragniemy, aby była ona jak najlepiej oceniana przez społeczeństwo.
Z opinii środowiska wynika, że przedszkole spełnia oczekiwania, a odbiciem tego jest liczny udział w różnych uroczystościach, imprezach organizowanych przez przedszkole.
Dzięki poznanym metodom nauczyciele uatrakcyjniają zajęcia z dziećmi prezentując je przed rodzicami i szerszą społecznością lokalną podczas uroczystości przedszkolnych .W czasie pracy sukcesywnie wdraża się praktyczne metody aktywizowania i integracji grupy. Udział dzieci w aktywnym słuchaniu muzyki według Bati Strauss, zabawach metodą Klanzy, Labama, oraz tańcach nowoczesnych wyzwala emocje, wyobraźnię zaangażowanie. Okazuje się, że dzieci objęte tą metodą nauczania są bardziej systematyczne, wytrwałe (potrafią słuchać dłużej i uważniej), są bardziej zdyscyplinowane i dokładne. Jednocześnie potrafią uszanować autorytet nauczyciela i potrafią współpracować w grupie. Mają większą wrażliwość i wyrobiony tzw. smak artystyczny.