Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Tydzień matematyki i informatyki w Jedynce

2018-03-29 10:44
Tydzień matematyki i informatyki w Jedynce
 

TYDZIEŃ MATEMATYKI I INFORMATYKI W JEDYNCE

Za nami tydzień emocjonujących zmagań i rywalizacji w konkursach zorganizowanych w naszej szkole
w ramach obchodów IV EDYCJI TYGODNIA MATEMATYKI I INFORMATYKI.  

Miniony tydzień rozpoczęliśmy z wielką pompą.  W poniedziałek z rana, grupa 28 uczniów stoczyła zaciętą walkę w ROZGRYWKACH SZACHOWYCH. To gra, która wymaga  opracowania różnych, stale modyfikowanych strategii, ciągłego podejmowania decyzji. Szachykształtują również osobowość, ucząc odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz waleczności. Po emocjonujących rozgrywkach, do ćwierćfinału zakwalifikowało się osiem osób.

Przed południem, grupa 36 uczniów zmierzyła się w konkursie „MATMA MNIE KRĘCI”. Miłośnicy matematyki zmierzyli się z różnego rodzaju łamigłówkami matematycznymi i logicznymi. Najlepsza w tej konkurencji okazała się uczennica klasy 1E Maja Witkowska.

Na koniec dnia szesnaście drużyn, reprezentujących poszczególne klasy, stanęło do boju w DRUŻYNOWYM KONURSIE. Ależ to była zacięta walka! Każdej drużynie towarzyszyły ogromne emocje!!! Czteroosobowe drużyny zmagały się z różnorodnymi zadaniami: tangramem, zadaniami z „zapałkami” oraz krótkimi zadaniami matematycznymi. Mimo, iż konkurencje rozgrywały się po lekcjach, zainteresowanie było duże i budziło wiele emocji.

Wtorek rozpoczęliśmy od finału ROZGRYWEK W SZACHY, do którego zakwalifikowało się
8 uczniów. Najlepszym okazał się Paweł Lechowicz z klasy 3B. Gratulujemy!!!
Również we wtorek młodzież naszej szkoły wzięła udział w konkursie o TYTUŁ NAJLEPSZEGO MATEMATYKA ZSP nr 1. Tym razem 22 uczniów zmierzyło się z zadaniami matematycznymi mając na to 90 minut. Były to zadania otwarte, wymagające od uczniów nie tylko wiedzy ale i umiejętności matematycznych. Konkurs ten odbywał się w trzech kategoriach wiekowych:
I- dla uczniów klas pierwszych LO i Technikum,
II- dla uczniów klas drugich LO oraz drugich i trzecich Technikum
III- dla uczniów klas trzecich LO i czwartych Technikum.

Kulminacyjnym punktem tego tygodnia był finał KONKURSU DRUŻYNOWEGO, który odbył się w środę. Pięć drużyn, które w poniedziałkowych zmaganiach wywalczyły sobie udział w finale, przystąpiły do kolejnych konkurencji, przygotowanych na tę okazję. I tak, pierwszą konkurencją, z jaką zmierzyli się uczestnicy było „Układanie na zawołanie, czyli TANGRAM”- układanka matematyczna  znana dobrze miłośnikom gier logicznych. Zadanie polegało na ułożeniu w czasie nie przekraczającym 6 min. dwóch figur przedstawionych na rysunku, z dostępnych części tangramu. Kolejna konkurencja: „ KTO PIERWSZY TEN LEPSZY” polegała na rozwiązaniu zadań matematycznych, wyświetlanych na ekranie i jak najszybszym podaniu prawidłowego rozwiązania zadania. Po wytężonym wysiłku intelektualnym i sporej dawce zadań matematycznych przyszedł czas na kolejną konkurencję: REBUSY. Tym razem uczestnicy mieli za zadanie odgadnąć, w ciągu 5 minut jak najwięcej rebusów przedstawiających pojęcie lub zagadnienie matematyczne. Na koniec drużyny zmierzyły się  KRZYŻÓWKĄ MATEMATYCZNĄ.  W tej konkurencji przedstawiciele drużyn musieli się wykazać znajomością pojęć i terminów matematycznych.

Konkurs drużynowy dostarczył uczestnikom oraz odbiorcom sporo emocji.
Czwartkowy dzień rozpoczęliśmy od Międzynarodowego Konkursu Matematycznego KANGUR. Wzięło w nim udział 28 uczniów naszej szkoły. Celem Konkursu jest propagowanie kultury matematycznej w jak najszerszych kręgach uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Konkurs miał charakter jednorazowego testu zawierającego 30 pytań o różnym stopniu trudności.
W południe kilku uczniów naszej szkoły zmierzyło się w konkursie znajomości rozwinięcia dziesiętnego LICZBY PI, zwanej Ludolfiną. Zadaniem uczniów było zapamiętanie i zaprezentowanie jak najwięcej cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi. Zwyciężczyni tej konkurencji zapamiętała aż 90 cyfr rozwinięcia tej liczby.

W piątek do IV Mistrzostw ZSP w SUDOKU przystąpili wielbiciele tego typu łamigłówek. 18osób dzielnie walczyło o miano mistrza. W ciągu 45 minut można było rozwiązywać Sudoku o różnym stopniu trudności za 2,3 4 i 5 punktów. Celem tego konkursu było przede wszystkim rozwijanie u uczniów logicznego myślenia, przewidywania, dostrzegania związków pomiędzy poszczególnymi etapami rozumowania orazumiejętność dokonywania w tym samym czasie analizy i syntezy danego zadania.

Na koniec dnia miłośnicy informatyki przystąpili do konkursu graficznego„QUICK DESIGNER”. Polegał on na wykonaniu projektu zgodnie ze wzorem na bazie dostępnych elementów w programie Gimp. W tej konkurencji wzięło udział pięciu uczniów.  I miejsce zdobyłAdam Wrona z klasy 2IT.     
                        
Kolejna grupa 9 uczniów zmierzyła się w konkursie wiedzy „CROSS WORD” , który polegał na rozwiązaniu krzyżówki dotyczącej pojęć informatycznych z różnych dziedzin: algorytmiki, programowania, systemów operacyjnych i sieci komputerowych. W ograniczonym czasie należało odgadnąć 20 haseł. W tym konkursie najlepszym okazał się Kacper Gregorowicz  z klasy 1IT.

 

Dziękujemy młodzieży za ogromne zainteresowanie konkursami i zapraszamy do udziału za rok.
 
Organizatorami Tygodnia Matematyki i Informatyki byli nauczyciele: Julita Sadowska, Anna Zielińska – Gunia, Magdalena Urbaś, Agata Witaszek, Sebastian Nowak oraz Piotr Krawczyk.