Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Zwiedzamy, uczymy się i bawimy!

2016-12-06 10:52
Zwiedzamy, uczymy się i bawimy!

Zwiedzamy, uczymy się i bawimy!

1 grudnia 2016 roku uczniowie klas 1t, 2t oraz 3t wraz z organizatorką wyjazdu p. Dorotą Bolek oraz opiekunem p. Anną Kantor uczestniczyli w wycieczce do Krakowa. Dzięki bogatemu programowi uczniowie nie tylko poszerzyli wiedzę z zakresu przedmiotów: języka polskiego, historii, obsługi klienta, wiedzy o kulturze, pracowni sprzedaży, obsługi i informacji turystycznej, ale także zrealizowali cele edukacyjne przygotowywanych w naszej szkole projektów: „Tradycje Bożego Narodzenia — kiedyś i dziś” oraz „Walka o Polskę niepodległą”.
Wycieczkę rozpoczęła wizyta w Muzeum Etnograficznym w Krakowie, w którym uczniowie zapoznali się z elementami polskiej kultury i tradycji ludowej oraz uroczystościami związanymi z magią i obrzędami — obejrzeli tu między innymi wystawę poświęconą Bożemu Narodzeniu ukazującą kolędowanie z turoniem i szopką. Pogłębili także wiedzę na temat codziennego życia mieszkańców wsi w XIX wieku, obejrzeli salę lekcyjną, w której uczyły się chłopskie dzieci oraz podziwiali tradycyjne stroje ludowe pochodzące z różnych rejonów Polski. W Muzeum mieli również okazję zobaczyć najcenniejsze w kolekcji szopki krakowskie, a wśród nich tą najstarszą, liczącą ponad sto lat, wykonaną przez Michała Ezenkiera.
Uczniowie zwiedzili także Muzeum Armii Krajowej, w którym poszerzyli swą wiedzę na temat polskiego podziemia czasów wojnyorazArmii Krajowej jako części Polskich Sił Zbrojnych, poznali losy bohaterów ze szczególnym uwzględnieniem żołnierzy AK, ich postaw, motywacji i działań. Zobaczyli także kolekcję składającą się z ponad 200 egzemplarzy broni, w której znajdują się unikaty na skalę europejską.
Największym powodzeniem cieszyła sięwśród uczniów wirtualna strzelnica ze stanowiskami karabinów przeciwpancernych, na której męska część wycieczkiwcieliła się w obrońców Polski odpierających agresję czołgów niemieckich i sowieckich w 1939 roku.
Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice .Uczniowie zapoznali się ześcieżką pasażera”, którą przechodzi pasażer od momentu pojawienia się na lotnisku, do momentu wejścia na pokład samolotu, dokonywali analizy tablic przylotów i odlotów, odkryli tajniki pracy lotniska, zawody z nim związane, procedury lotniskowe, podstawowe słownictwo w języku angielskim, fakty historyczne związanez lotnictwem i historią lotniska. Zwiedzili również kaplicę przygotowaną na Światowe Dni Młodzieży, w której znajdują się zdjęcia z wizyt Jana Pawła II w krakowskim w porcie lotniczym. Uczniowie wzięli także udział w zaimprowizowanej scenie, wcielając się w role pasażerów oraz pracowników odprawy. Szczególnie cenna była informacja na temat sposobów organizowania atrakcyjnych wyjazdów w promocyjnych cenach. Pani przewodnik zdradziła bowiem tajemnicę, kiedy i w jaki sposób kupować bilety lotnicze za kilka złotych.
Pobyt w Krakowie zakończył seans filmowy w kinie Bonarka City Center. Uczniowie wraz z opiekunami obejrzeli przejmujący dramat filmowy „Przełęcz ocalonych” w reżyserii Mela Gibsona. Film przedstawia historię życia amerykańskiego adwentysty i obdżektora Desmonda Dossa, który narażając własne życie uratował od śmierci na polu bitwy 75 rannych żołnierzy. Niewiarygodne przygody głównego bohatera zrobiły na widzachniesamowite wrażenie. Film ukazywał bowiem nie tylko poświęcenie i odwagę Dossa, ale także okrucieństwa wojny oraz to, jak ważnymi wartościami są patriotyzm, tolerancja i wiara we własne przekonania.
Wszystkie etapy wycieczki pogłębiły zarówno wiedzę humanistyczną uczniów jak i zawodoznawczą. Uczniowie klas o profilu handlowym, jak i obsługi turystycznej dowiedzieli się między innymi, że transport lotniczy należy do najszybszej gałęzi transportu, obsługuje głównie przewozy: pasażerów, poczty, wartościowych ładunków odbywających się na znacznych odległościach,poznali tajniki marketingowe dotyczące technik sprzedaży, sposoby reklamowania towarów i usług, a także dokonali analizy metod promocji w okresie świątecznym.