Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Młodzież z ZS w Szczurowej zwiedza Włochy

2017-10-11 10:26

W dniach 26-30.09.2017 odbyła się szkolna wycieczka do Włoch, w której wzięło udział 14 uczniów Zespołu Szkół w Szczurowej oraz dwóch opiekunów. Na lotnisko Orio al Serio w Bergamo dostaliśmy się samolotem węgierskich linii lotniczych Wizzair, a stamtąd  przejechaliśmy busem do centrum miasta na dworzec główny La Stazione di Bergamo. Po zakwaterowaniu w hotelu Arooms Affittacamere  w Bergamo wyruszyliśmy na krótkie zwiedzanie okolicy.

Następnego dnia udaliśmy się pociągiem do Mediolanu na całodzienne zwiedzanie miasta. Naszym przewodnikiem była Pani Ewa Kmieć-Malinowska, od 20 lat mieszkającą w Mediolanie. Pierwszym zabytkiem, jaki obejrzeliśmy był na jeden z najstarszych kościołów w Mediolanie – Bazylika św. Ambrożego – patrona tego miasta. Jest to bazylika z IV w. n.e. wybudowana z woli biskupa Mediolanu – św. Ambrożego, który został w niej pochowany.

Duże wrażenie zrobiła gotycka, marmurowa katedra Duomo - Katedra Narodzin św. Marii. Należy ona do największych kościołów na świecie (długość – 157 m, szerokość – 93 m. wysokość – 107m) a zdobią ją jedne z najbardziej okazałych na świecie witraży.

Po zwiedzaniu uczestnicy wycieczki mieli czas na zakup pamiątek i małą przekąskę.  Będąc w Mediolanie obejrzeliśmy między innymi: Galerię Vittorio Emanuele II, Via dei Mercanti – zamek Sforzów i park Sampione, podeszliśmy pod Teatr La Scala – posiadający najsłynniejsze na całym świecie sceny operowe.

Po południu udaliśmy się na obiad do jednej z typowo włoskich restauracji, gdzie młodzież mogła spróbować niektórych regionalnych potraw tego kraju. Podczas naszej wyprawy Pani przewodnik opowiedziała nam bardzo wiele o samym Mediolanie, jego zabytkach, mieszkańcach, komunikacji itp. Była to bardzo ciekawa, ale i wyczerpująca wycieczka po tym pięknym mieście.

Następnego dnia udaliśmy się do Werony. To miasto położone w północno-wschodnich Włoszech, nad rzeką Adygą, u podnóża Alp Weneckich. Jest znaczącym ośrodkiem handlu i jednym z najbogatszych miast północnych Włoch. W mieście zachowało się wiele zabytków starożytnych. Do najcenniejszych z nich należy rzymska Arena di Verona –  świetnie zachowany jeden z trzech największych amfiteatrów dawnego cesarstwa rzymskiego, mieści 22tys. Miasto słynie z renesansowych palazzi i pięknych balkonów. Na jednym z nich rozgrywa się akcja szekspirowskiej tragedii "Romeo i Julia", zaś domy zamieszkiwane niegdyś przez oboje nieszczęśliwych kochanków i rzekomy nagrobek Julii są celem wizyt turystów z całego świata. Zwiedziliśmy też przepiękne place werońskie, m. In. Piazza delle Erbe  (wykładany biało-różowymi marmurami uchodzi za najbardziej malownicze miejsce Werony), Plac Dantego i dziedziniec romańskiego Palazzo della Ragione otaczony przez arkady i posiadający pięknie rzeźbione schody z różowego marmuru. Warto tędy pospacerować szczególnie wieczorem, kiedy zakątki są delikatnie oświetlone.

Następnie udaliśmy się do portowego  miasteczka Peschiera del Garda, położonego nad jeziorem Garda – największym, najczystszym jeziorem we Włoszech. Był czas na zwiedzanie, ale i odpoczynek nad brzegiem otoczonego Alpami jeziora, wokół którego położonych jest kilkanaście typowo włoskich, romantycznych miasteczek z wąskimi uliczkami, tarasami widokowymi i prawdziwie włoskimi restauracjami. Liczne wypożyczalnie rowerków wodnych, kajaków, motorówek i żaglówek umożliwiają aktywne spędzanie wolnego czasu. My również zdecydowaliśmy się na wypożyczenie jednej z motorówek, by móc bezpośrednio podziwiać jezioro Garda. Zabawa była niesamowita, a wrażenia niezapomniane.

Czwartego dnia naszej wyprawy udaliśmy się na zwiedzanie Bergamo, w którym mieszkaliśmy. To piękna turystyczna miejscowość, położona w regionie Lombardii, u podnóży Alp Bergamskich. Naszym celem było citta alta – czyli górne miasteczko Bergamo. Mogliśmy wyjechać na sam szczyt kolejką Funicolare albo wyjść pieszo. Skorzystaliśmy z pierwszej opcji, natomiast z powrotem czekała nas wędrówka na dół. Szczyt San Vigilio jest najwyżej położonym punktem Bergamo, dlatego rozpościera się stąd niesamowity widok na miasto. Cudowna powrotna wędrówka wąskimi, urokliwymi uliczkami na długo zapadnie nam w pamięć. Na placu Piazza Vecchia zrobiliśmy chwilową przerwę na lody, kawę i oczywiście włoską pizzę. Wspólnie czekaliśmy na zachód słońca, aby podziwiać piękne miasto nocą i cudną panoramę ze wzgórza. Ostatni dzień -  30.09.2017 to czas powrotu do domu. Wspólne śniadanie, pakowanie i wykwaterowanie z hotelu. Udaliśmy się na lotnisko w Bergamo i wylot do Polski, gdzie czekał na nas bus – powrót do Szczurowej około godziny 21.30.