Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Dominika Leszczyńska z Zielonki laureatką konkursu Europa w Szkole

2017-10-27 10:25

Dominika Leszczyńska z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Brzesku została laureatką międzynarodowego konkursu „Europa in der Schule”. Nagrodą za wygraną był udział w tygodniowym spotkaniu, którego temat brzmiał: „Zjednoczeni w różnorodności”.

Odbyło się ono w dniach 25 czerwca – 1 lipca w Europejskiej Akademii w Ötzenhausen w Niemczech. Na spotkanie pojechałam wraz z uczniami z IV. Liceum Ogólnokształcącego w Tarnowie i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie. Podróż rozpoczęła się wcześnie rano na lotnisku w Katowicach, skąd po 1,5 godzinie lotu dotarliśmy na lotnisko we Frankfurcie nad Menem. Nie był to koniec podróży, aby dojechać na miejsce docelowe znajdujące się w landzie Saarland należało pokonać ok. 170km. W spotkaniu brało udział 18 uczestników z różnych krajów europejskich. W pierwszym dniu seminarium zajęcia dotyczyły różnic w postrzeganiu innych kultur. Przygotowywaliśmy w międzynarodowych grupach tematyczne plakaty. Uczestniczyliśmy w wyjeździe do Strasburga, gdzie oprócz zwiedzania z przewodnikiem mieliśmy czas także na to, aby samemu poznać uliczki tego pięknego miasta. Kluczowym punktem wycieczki była wizyta w Parlamencie Europejskim, a w drodze powrotnej do Ötzenhausen, podczas postoju w Saarbrucken mogliśmy spróbować tradycyjnych potraw tamtejszej kuchni. Czwartek był ostatnim dniem składającym się w całości z uczestnictwa w zajęciach tematycznych, które dotyczyły przyszłości Europy oraz naszych oczekiwań wobec Europy. Przedostatniego dnia udaliśmy się do stolicy Luksemburgu , a następnie do miejscowości Schengen, od nazwy której wywodzi się strefa Schengen. Tam poznaliśmy historię Unii Europejskiej i zwiedziliśmy muzeum. Ostatni wieczór w Akademii był wieczorem pożegnalnym. W trakcie spotkania każdy miał chwilę aby opowiedzieć coś o sobie i o państwie, z którego pochodzi. Ciężko było następnego dnia opuścić Otzenhausen, ale czekała na nas podróż powrotna, z lotniska we Frankfurcie do Polski, do Katowic.